Thursday 26 April 2012

Terbongkar Juga Bersih 3.0 Bukti Ambiga Dan Anwar Dalam Dilema

Bersih 3.0 bakal bergerak 28 April tidak lama lagi, sudah terselah alasan menggerakan Bersih bukan dengan alasan yang kukuh. Ini jelas terbukti apabila Ambiga kalah berhujah dengan Khairy Jamaludin dalam debat terbuka. Ambiga gagal memberi alasan-alasan yang konkrit untuk menghalalkan Bersih 3.0.

Rupa-rupanya Terbongkar Juga Bersih 3.0 Bukti Ambiga Dan Anwar Dalam Dilema , dan dalam pendebatan terbuka tersebut Ambiga bagaikan merayu-rayu ditangguhkan PRU13. Itu jawapan yang sebenarnya yang mereka Pakatan Rakyat perlukan. bukankah mereka berkata sudah bersedia bila-bila masa untuk menghadapi PRU13. Jadi kenapa ujud perasaan takut yang amat sangat?

Bersih 3.0 bagaikan sudah tidak dapat dihalang lagi dan penumpuan lokasi mereka adalah Dataran Merdeka walaupun tidak mendapat keizinan Datuk Bandar kerana Dataran Merdeka sememangnya tidak memperuntukan kepada sesiapa membuat demo huru-hara macam Bersih 3.0 . Ini berdasarkan Bersih 01 dan Bersih 2.0 jelas perhimpunan ini tidak dapat dikawalpun. Bagaimana nasib para perniaga yang hari-hari bergantung hasil jualan mereka? Adakah adil kita membiarkan mereka menjadi mangsa?




Terbongkar Juga Bersih 3.0 Bukti Ambiga Dan Anwar Dalam Dilema . Sebenarnya Kerajaan tidak berminat untuk menghalang kerja gila mereka. cuma kerajaan memohon agar jangan menyusahkan kepentingan rakyat lain. Lihat penjelasan Menteri Dalam Negeri berkenaan yang menyediakan 4 lokasi yang sesuai untuk mereka pilih untuk diadakan Bersih 3.0 . lokasi termasuk Stadium Cheras , Stadium Titiwangsa , Bukit Jalil dan Stadium Merdeka yang peliknya alasan bodoh yang diberi Ambiga , lokasai tidak jelas, tidak jelas apa kebenda lagi kalau dinyatakan nama lokasi? dan alasan sudah terlewat untuk mengubah tempat, lagi-lagila tidak masuk akal sebab zaman serba canggih ini masakan tidak sempat? Teruk sangat pula sumber media Pakatan Haram ? Berapa jauh sangat Stadium Merdeka dengan Dataran Merdeka kalau mereka hendak ubahkan.


Sekarang bukan persoalan lokasi atau persoalan mengadakan Bersih 3.0 . Lokasi dan demo ini hanyalah sekadar ugutan memohon masa menangguh PRU13 kerana apa yang amat pasti PRU13 ini mereka akan kalah bukan kerena pengundi hantu yang berpuluh bas ditahan haram sekor pun tak jumpa. tetapi soal

  • Anwar tu banyak sangat masalah diciptanya menyebabkan popularitinya jatuh.
  • Selangor di bawah Khalib Ibrahim Gagap banyak sangat masalah tidak selesai. 
  • Nurul Izzah lebih jadi zombi dari mengjadi Wakil Rakyat Lembah Pantai
  • Azmin lebih banyak buat saham peribadi dari memfaatkan jawatan membantu rakyat.
  • PAS dah tak ada makna lagi selain menjadi Perasit Islam Semalaysia
  • DAP nampaknya sudah mati akal dengan idea menarik penyokong Melayu tidak berjalan
Bukan itu sahaja malah setiap negeri dibawah Pakatan Haram mengugut untuk membubarkan DUN berasingan kerana terdesak. Kalau tidak terdesak ketakutan menerima kenyataan mereka bakal kalah. Masakan mereka melepaskan perluang?

Kalaulah semua ini sekadar untuk menjadikan PRU13 bersih sudah tentu semenjak pembentangan Jawatankuasa Pilihan Khas Parlimen (PSC) lagi Pakatan Rakyat Pakatan Haram bertegang leher menghujahkan apa yang mereka sangsi. Tetapi tidak berlaku sebaliknya buat drama merajuk keluar dewan untuk melahirkan persepsi buruk bagi menghalalkan Bersih 3.0 . Wahal wakil mereka juga berada dalam PSC sampai tahap melawat berberapa buah negara dan pendengaran awam sebagai rujukan dan panduan mendapatkan satu sepakatan. Semuanya sia-sia diperdayakan atas satu agenda Bersih 3.0 Penangguh Dilema Ambiga Dan Anwar walaupun 18 usul dalam PSC mendapat kata sepakat dari wakil Pakatan rakyat. Hanya laporan minoriti daftar permilih sengaja di politikan.



Alasan-alasan untuk menanguhkan PRU13 sehingga segala-galanya bersih! sampai bila yang boleh menjamin senarai nama itu bersih? Soal senarai nama meragukan darimana mereka dapat kalau bukan dari kenyataan SPR. Dan kalaulah SPR ada agenda tersembunyi kenapa hendak pamerkan nama 42,000, Bukankah bodoh kerjanya? Ambillah 42,000 campurlah dengan 70,000 pengundi yang juga diragui oleh kerana mereka daftar di alamat yang sama. Kita dapat jumlah besar lebih kurang dalam 112,000 orang pengundi yang diragui baru 0.3% tetapi adakah jumlah pengundi Malaysia 0.3% sahaja?



Kita cuba rujuk Pew Research Centre yang buat kajian terhadap senarai pemilih di Amerika Syarikat, 24 juta kesilapan pendaftaran ataupun pendaftaran yang salah di Amerika Syarikat. 2.75 juta yang daftar lebih daripada satu negeri di Amerika Syarikat. 12 juta yang ada alamat yang salah tetapi tak adapun gerakan Bersih?



Undi POS belum terjawap lagikah apabila Ambiga tidak terjawap bila dibidas KJ undi POS untuk siapa dan bukan semua Polis dan tentera boleh didaftarkan sebagai pengundi POS kecuali mereka yang terlibat dengan tugasan-tugasan yang tidak boleh ditinggalkan. Kenapa Ambiga kalau benar-benar ada alasan kukuh tidak bancuh KJ cukup-cukup? Sebab Tidak ada alasan yang tepat menyebabkan Ambiga membiarkan sahaja ia berlalu tampa membidas kembali. Semuanya permainan mencuci daki Pakatan Haram yang berlumuran masalah!

Terbongkar Juga Bersih 3.0 Bukti Ambiga Dan Anwar Dalam Dilema . Nampak sangat semua itu politik kotor. Wahal hakikatnya mereka berada dalam titik-titik yang bakal menoktahkan perjuangan Pakatan Rakyat Pakatan Haram .  Disini jelas Bukan Soal Bersih 3.0 Membuat Ambiga Dan Anwar Terdesak tetapi soal perluang untuk memenangi PRU13 semakin tipis setipis kulit bawang. Dulu boleh berangan besar sebab daftar undi yang masuk melalui kem mereka berlambak-lambak sekarang terbalik kem UMNO BN pula yang berduyun-duyun. Puncanya selain masalah Pakatan Haram menjadi Pakatan Rosak, kerana Datuk Sri najid punya tenang mula menyengat Pakatan Rakyat Pakatan Haram. Apataknya Tranformasi Kerajaan adalah formula terbaik membuat Pecah Palak Anwar Memikirnya. 

No comments:

Post a Comment